Formula drift.Wyniki Zawodów
ZAWODY PRO
Po zakwalifikowaniu się na tak niskiej pozycji i konieczności pokonania wielu poważnych przeszkód, zwycięstwo Matta Fielda podczas rundy otwierającej 2023 Formula DRIFT PRO Championship udowodniło, że nie stracił nic z determinacji, która doprowadziła go na szczyt w zeszłym roku, przegrywając jedynie o garść punktów.
Jak wspomniano, pierwszym rywalem Corvette Borla Performance / GT Radial Fielda był Nissan Z Forsberga, a po pierwszych przejazdach sędziowie nie byli w stanie rozdzielić ich występów. Kiedy tak się dzieje, sędziowie mogą poprosić kierowców o jeszcze jeden przejazd (One More Time – OMT), powtarzając oba przejazdy, by zobaczyć, kto pierwszy mrugnie okiem. Obaj kierowcy dobrze radzili sobie na pozycjach prowadzących i goniących, ale to uderzenie Forsberga w ścianę na OZ1 rozdzieliło ich. W wyniku korekty Forsbergowi odjęto punkty, a Field awansował.
W pierwszej szesnastce Dean Kearney (Irlandia) stanowi wyraźne i aktualne zagrożenie w HyperNFT Dodge Viper. Jednak kilka błędów podczas pościgu pozwoliło Fieldowi awansować do Top 8, gdzie czekał na niego Pennzoil / BC Racing Ford Mustang RTR Spec 5-FD Chelsea DeNofa. Nie ma łatwego sposobu na pokonanie DeNofy, ale nadmierna rotacja w OZ2 spowodowała, że wpadł w poślizg i uderzył w ścianę opony. Po sprawdzeniu Mustanga pod kątem uszkodzeń, Field musiał po prostu ukończyć swój przejazd na prowadzeniu, aby uzyskać decyzję sędziów.
W pierwszej czwórce znalazłaby się powtórka z ćwierćfinału z 2022 roku pomiędzy Fieldem i Aasbo. Rok temu, Norweg przeszedł przez zakręt za wcześnie w OZ2 i następująca po tym kolizja wbiła Vette Fielda w ścianę, powodując znaczne uszkodzenia. Nie mogąc dokonać naprawy w wyznaczonym czasie, Field awansował do finału, ale Tuerck otrzymał zwycięstwo, ponieważ Corvette nie stanęła na starcie.
Z całą tą historią, która ciążyła na ich barkach, słyszalny był skowyt, gdy Field obrócił się tuż po rozpoczęciu jazdy w OZ1, uderzając w ścianę i zatrzymując się. W wyniku błędu kierowcy, to nowe światła “decel” zamontowane w samochodach pokazały, że Aasbo chwilowo zwolnił, aby poprawić swoją Rockstar Energy Toyota GR Supra po otarciu się o ścianę. Czerwone światło widoczne w powtórkach na żywo z Formuły DRIFT sprawiło, że sędziowie uznali, że winny jest kierowca Toyoty.
“To było na mnie. Przepraszam za wysłanie go w ścianę” – powiedział skruszony Aasbo po podjęciu decyzji. “On (Field) idzie dalej, ale mieliśmy świetny weekend, zrobiliśmy pewne postępy z samochodem i jestem szczęśliwy, że jestem na podium, ale mam miłosno-nienawidzący stosunek do tego toru”.
Z płynami wyciekającymi z Corvette Fielda, została ona odholowana do pit-stopu Drift Cave, gdzie oceniono uszkodzenia i zgodnie z przepisami przysługiwało 15 minut na dokonanie napraw.
“Po zeszłorocznym wypadku zbudowaliśmy samochód mocniej. Zderzeniowy przód rurowy został zaprojektowany tak, aby przyjąć uderzenie. Założyliśmy nową, zmieniliśmy intercooler, kilka części i było dobrze” – relacjonował Field po wyścigu.
Gdy Aasbo został uznany za winnego, Corvette musiała po prostu ukończyć czysty przejazd na prowadzeniu, aby otrzymać zwycięstwo, w którym zmierzy się z Rome’em Charpentierem (USA) w BMW E36 Garagistic / Vitour Tire.
Debiutant w FD PRO w 2020 roku, Charpentier poczynił ogromne postępy, zajmując drugie miejsce w New Jersey w zeszłym roku i dając do zrozumienia swoim konkurentom. Na FD Long Beach przebrnął przez heaty, pokonując Nicka Nobacka (USA) w Top 32, niezwykle doświadczonego Kena Gushi (Japonia) w Top 16 i miażdżąc marzenia Forresta Wanga (USA) w Top 8.
W Top 4 Charpentier zmierzył się z Jonathanem Hurstem (USA) w Cash Racing BMW E46. Hurst był człowiekiem z misją, pokonał Odi Bakchisa (Litwa), Taylora Hulla (USA) i Ryana Tuercka (USA), aby dotrzeć do ćwierćfinału i był równie zdeterminowany, aby wygrać rundę.
W walce tytanów pomiędzy dwoma kierowcami BMW na nowych oponach Vitour, Charpentier wykonał bezbłędny przejazd na czele. Po skróceniu kilku stref, aby utrzymać się w pobliżu pozycji pościgowej, presja spoczywała na Hurście, który prowadził. Z przewagą koni mechanicznych Hurst rozpoczął z dużą prędkością, ale uderzył w ścianę w OZ1, wyrzucając pokrywę bagażnika na drogę Charpentiera. Charpentier nie mógł się pozbierać i obrócił swoje BMW w Inside Clip 1.
Po obejrzeniu powtórek sędziowie uznali, że winę za obrót ponosi Hurst, dzięki czemu Charpentier awansował do finału. Hurst zajął czwarte miejsce w generalce, ponieważ zakwalifikował się na 25 miejscu, a Aasbo na 7.
W finale pojawiły się obawy, czy samochód Fielda wytrzyma, ale utrzymywał się on bardzo blisko pozycji pościgowej i zjechał na tyle głęboko, że dotknął ścian na OZ1 i 3 na swoim prowadzeniu. To wystarczyło, aby zapewnić mu zasłużone zwycięstwo i przywrócić go na szczyt rankingu, gdzie spędził większość roku 2022.’